Genusambassadör

Utbildad genusambassadör!
Efter tre veckors pendlande mellan Västervik & Lund
är jag nu äntligen utbildad genusambassadör.
http://vardgivare.skane.se/kompetens-utveckling/utbildningskalender/utbildningar-2015/genusutbildning-hosten-2015---tank-tvartom---utbildning-av-genusambassadorer/
Vilka inspiratörer Ni är, Kerstin Jigmo & Lena Alvlilja!
 
Jättebra utbildning av Region Skåne, nu gäller det att omsätta detta i vårt landsting-
 
 
Våld mot kvinnor är ALDRIG okey, på Kvinnofridslinjen finns alltid någon att prata med
 
 
 
http://kvinnofridslinjen.se/?gclid=CIrrkv2O3MgCFeH2cgod6CYJjA
 
 
 
 
 
 
Vi hann även med att vara lite kulturella.Jag har ju inte varit i Lund iförut, så Domkyrkan var ju no 1.
 
 
Kyrkan byggdes på 1100-talet
och här satt prästerna. "Folket" fick sitta längre ner i kyrkan.
 
Medeltida uret Horologium Mirabile Lundense ”Det underbara uret i Lund”
Ca år 1425 kom det ursprungliga uret till Domkyrkan.
 
Det finns bara tre liknande ur bevarade i hela Europa!
Så intressant att stå & begrunda
 
.
 
 
 
 
 
&
så träffade jag äntligen Jätten Finn.........
fast... jag är lika stor som han... 
eller
han lika LITEN som jag ... :P
 
 
Magiskt sken i kryptan
 
 
 
OCH
självklar shopping på det.......
Indiska
Åhlnéns
Lagerhaus
 
Ja, man måste ju passa på när dessa affärer INTE finns i Västervik...
  
Kram & natti, så glad att få en timma extra att sova inatt.
Grabbarna ska åka tidigt till Växjö i morgon bitti, bowling match, så håll tummen att de vinner
& tack Pia för att det var just Du som var med på utbildningen. Du är helt fantastisk! som resesällskap, kollega, inspiratör, fotograf och vän. Jag har lärt mig så mycket.
/ Lena
 
 
 

Kommentera här: